تلاش ها برای كاهش گفتمان جنگ علیه ایران است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ، رمزی كلارك كه در حاشیه نوزدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو در كارگاه ' حق استفاده از دستاوردهای علمی ' شركت كرده بود، گفت: در آمریكا و اسرائیل بر طبل جنگ كوبیده می شود و رسانه ها هیزم این آتش را فراهم می كنند و ما باید تلاش كنیم شدت این گفتمان را كم كنیم و مانع گسترش و تبدیل شدن آن به صحنه واقعی جنگ شویم.

این كارشناس مشهور در حوزه حقوق بین الملل با تاكید بر اینكه همه كشورهای جهان از حق زندگی صلح آمیز برخوردارند، گفت : وقتی شما هر روز از جنگ با یك ملت صحبت می كنید حقوق اساسی و اولیه آنها را كه حق زندگی صلح آمیز است نقض می كنید و اجازه نمی دهید آنها از ابتدایی ترین حق خود بهرمند شوند.

كلارك در پاسخ به سوالی درباره ترور دانشمندان هسته ای ایران گفت : در همه قوانین بین المللی ترور محكوم است. توسل به ترور و كشتن انسان ها خواه دانشمند باشند یا یك انسان عادی مذموم است. كشتن دانشمندان به مراتب زشت تر و ناپسندتر است. هیچ كشوری حق ندارد به بهانه حفظ امنیت خود و یا جلوگیری از پیشرفت دشمنانش دست به ترور بزند.

وكیل بلندپایه و بین المللی آمریكایی در ادامه با محكوم كردن ترور دانشمندان هسته ای ایران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت قوانین بین المللی درباره ترور دانشمندان گفت : این سوال مهمی است كه قوانین بین المللی چگونه با ترور برخورد می كنند؟ من فارغ از اینكه همه قوانین بین المللی ترور را غیرقانونی و نامشروع می دانند می گویم اساسا هیچ حقی برای جنایت نیست و ترور در همه شرایط یك جنایت است. در قوانین بین المللی برای جلوگیری از این كار همه دولت ها را مسئول شناخته است.

این فعال ضد جنگ آمریكایی با تاكید براینكه پیشرفت ایران بسیار حائز اهمیت است گفت : پیشرفت ایران پیشرفت بشریت است. اما برخی این نگاه را ندارند. آنها پیشرفت ایران را خطرناك می دانند و به همین خاطر برای توقف آن گزینه های مختلفی را مطرح می كنند كه یكی از آنها جنگ است.

دادستان اسبق آمریكا در پاسخ به این سوال كه چگونه می توان از بروز جنگ جلوگیری كرد، گفت : همه ما باید تلاش كنیم. باید به جهانیان اعلام خطر كنیم كه جنگ صدمات و تبعات انسانی و غیرانسانی زیادی دارد. آمریكا در دو جنگ گذشته منابع انسانی و زیرساخت های دو كشور را نابود كرد و حالا نباید اجازه داد كه این كار با كشور دیگری انجام شود.

رمزی كلارك سپس به حضور خود در مقر اروپایی سازمان ملل برای شركت در كارگاهی با عنوان ' حق بهره برداری از دستاوردهای علمی ' كه به همت دو سازمان غیر دولتی ایرانی و دو سازمان غیر دولتی فرانسوی و عراقی برگزار شده بود اشاره كرد و گفت: من همین كار از دستم بر می اید. هرجا می روم درباره جنگ هشدار می دهم و درباره نقض حقوق انسان ها.

اجتمام **9171**





:: برچسب‌ها: تایلند , خام , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: